ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Vöröskő Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által az Euronics Webáruházbannyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (továbbiakban: Felek)

Az ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Szolgáltató által üzemeltetett www.euronics.hu webcímen található elektronikus piactéren keresztül történik.

Az ÁSZF IDE kattintva pdf-formátumban. Letölthető mellékletek: 1. sz. melléklet, 2. sz. melléklet, 3. sz. melléklet, 4. sz. melléklet

Magunkról:

A www.euronics.hu műszaki webáruházban lehetőség nyílik szórakoztató és háztartási elektronikai termékek széles választékából kényelmesen és kedvező áron vásárolni elektronikusan leadott megrendelés útján.

A webáruházat olyan szolgáltatásokkal és lehetőségekkel igyekeztünk felépíteni, hogy Vásárlóink minél egyszerűbben megtalálhassák, kiválaszthassák és megvásárolhassák a keresett terméket.  

A webáruházat az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) alapján Szolgáltatóként társaságunk működteti.

Társaságunk Ektv 4.§-ban előírt kötelező adatszolgáltatása:

Szolgáltató:

A Vöröskő Kft., mint Szolgáltató adatai:

 

Cégnév:                                          Vöröskő Kft.

Székhely:                                         8200 Veszprém, Pápai út 36.

Ügyvezetők:                                      dr. Fazekas Péter önállóan, dr. Fazekas Péter és Fajcsi Róbert együttesen

Cégjegyzék szám:                             19-09-513341, bejegyezte a Veszprémi Törvényszék Cégbírósága

Adószám:                                         10233342-2-19

Kamarai regisztráció:                         Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Regisztrációs száma:                         VE10233342

Tárhelyszolgáltató adatai:                   Vöröskő Kft.

 

Elérhetőségek:

Levelezési cím: 8200 Veszprém, Pápai út 36.

Telefon:  +36/1/411-8434

E-mail:   ugyfelszolgalat@euronics.hu

Személyes ügyintézés helye: Euronics üzleteinkben, melyek elérhetőségeit az 1. számú melléklet tartalmazza.

Vásárló:

Szolgáltatásunkat minden jogképes és cselekvőképes természetes (fogyasztó) és jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, illetve a jelen weboldalon közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket.

1.) A Felek közötti szerződés létrejötte, készletadatok:

1.1.) Készletadatok, Termékelérhetőség, Ár megjelölése:

Kérjük vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő árak és a készletre vonatkozó információk csupán tájékoztató jellegűek, ugyanis termékkínálatunk és raktárkészletünk folyamatosan változik.

A termékek mellett megjelenítésre kerülő készletelérhetőség csupán tájékoztató jellegű időpont, mely a külső beszállítóink és a saját raktárkészletünktől függően, továbbá folyamatos értékesítések függvényében változhat.

A weboldalon megjelenő vételár megváltoztatásának jogát fenntartjuk, akként hogy a vételár módosítása azonnali hatállyal életbe lép a weboldalon történő módosítással.

Az árukészlet adatait rendszerünk a munkanapot követően frissíti, így előfordulhat az, hogy a megrendelése leadásakor az adott áru raktárkészlete időközben már elfogyott. Erről a Vásárlót e-mailben tájékoztatjuk, és jogában áll a megrendeléstől elállni.

A konkrét termék elérhetőségéről Ügyfélszolgálatunk munkatársai tudnak tájékoztatást adni.

1.1.2.) Online ár:

A weboldalunkon feltüntetett áraink a www.euronics.hu webáruházban leadott megrendelések esetében érvényesek. A www.euronics.hu webáruházban kínált termékek nem a webáruházban, hanem a Szolgáltató által üzemeltetett EURONICS Műszaki Szaküzletekben történő megvásárlásának esetére vonatkozó árak eltérhetnek a webáruházban feltüntetett ártól.

A weboldalunkon egyes termékek árát „ONLINE ÁR” jelzővel látjuk el. Az „ONLINE ÁR” csak és kizárólag a www.euronics.hu webáruházban leadott megrendelés esetében érvényes. Az „ONLINE ÁR” jelzéssel ellátott termékeket csak „házhoz szállítás” átvételi móddal tudjuk biztosítani. A www.euronics.hu webáruházban kínált termékek nem a webáruházban, hanem a Szolgáltató által üzemeltetett EURONICS Műszaki Szaküzletekben történő megvásárlásának esetére vonatkozó árak eltérhetnek a webáruházban feltüntetett ártól.

1.2.) A rendelés leadásának menete:

A kiválasztott termékeket a Vásárló virtuális kosárba helyezi a "Kosárba teszem" gomb megnyomásával.

A Kosár tartalmának véglegesítését követően a vásárlási szándék megerősítése után az Átvétel gomb megnyomásával a rendszerünk adatokat kér a vásárláshoz. Az űrlap kitöltésekor történik a fizetési feltételek és a szállítási mód kiválasztása. A Vásárló ezt követően a Fizetés gomb megnyomásával az Összegzés menüpontba lép, ahol áttekintheti a megrendelés adatait, majd – az ÁSZF elfogadásával – a Megrendelem gombra kattintva elküldheti megrendelését.

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja be, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja.

A Vásárló a megrendelés leadásával kijelenti, hogy az ÁSZF és a weboldalon közzétett tudnivalókat, egyéb vásárlási feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismerte el és a személyes adatai kezeléséhez a hozzájárulását megadta.

A Vásárló megrendelését telefonon keresztül is leadhatja a +36/1/411-8434 szám tárcsázásával, ebben az esetben az Ügyfélszolgálatunk munkatársa teszi meg a fenti lépéseket.

A honlapon történő vásárláshoz a regisztráció nem kötelező, amennyiben a vásárló regisztrálni kíván, úgy azt megteheti a weboldalon lévő regisztráció gomb megnyomásával, mely a jövőben történő vásárlásokat megkönnyíti

Rendelés leadását (akár elektronikusan akár telefonon történt a megrendelése) követően egy automatikus e-mail üzenetben értesítjük a rendelés befogadásáról, ebben rögzítésre kerül a megrendelt termék és a honlapon közzétett ár. Kérjük vegye figyelembe hogy ez az e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának sem a termék ára, sem annak elérhetősége vonatkozásában.

Amennyiben a rendelés befogadásáról az elektronikus üzenet a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

Webáruházunkban a termékek az általános forgalmi adót már tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve. A termék vételár nem tartalmazza a szállítási költséget.

A termékszámlát a Vöröskő Kft. állítja ki.

1.3.) Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei:

Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

-  a "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

-  a személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) a regisztrációhoz kapcsolódóan bármikor ellenőrizhető, változtatható a személyes adatok menüpontban

- az Összegzés menüpontban, megrendelés leadása előtt a Vásárló áttekintheti a megrendelése adatait

A megrendelés elküldését követően, ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy törölni kívánja megrendelését kérjük, jelezze azt az ugyfelszolgalat@euronics.hu e-mail címen, vagy a +36/1/411-8434 telefonszámon.

Fontos, hogy a megrendelés elküldését követően ezt mielőbb tegye meg. Amennyiben azt követően törli megrendelését, hogy Szolgáltató már átadta a megrendelt terméket a fuvarozónak, a 3. pont szerinti elállásnak van már csak helye.

1.4.) Az adásvételi szerződés létrejötte:

A webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelést alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Vásárló igénybejelentésének (ajánlatnak) minősül. Az igénybejelentésről a webáruház automatikus visszaigazolást küld, azonban ez nem jelenti a Vásárló igénybejelentésének elfogadását.

A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a vásárlói igénybejelentést visszaigazoló e-mail üzenetet követően -  a raktárkészlet ellenőrzése után a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben Vevőnek.

Mind az igénybejelentés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége automatikusan megszűnik. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – vásárló által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik meg, a visszaigazolás ebben az esetben is a vásárló számára hozzáférhetőnek minősül. Felhívjuk vásárlóink figyelmét arra, hogy az előbbiekre tekintettel a megrendelés során ingyenes e-mail cím szolgáltatók (pl.citromail.hu, freemail.hu) használata nem javasolt, mivel ezek esetében gyakran előfordulnak a fent említett hibák.

Abban az esetben amennyiben a termék nincs raktárkészleten és beszállító általi megrendelése szükséges, úgy a beszállítás várható időpontjáról elektronikus üzenetben értesítjük a Vásárlót, melyet a Vásárló nyugtáz, vagy törölheti megrendelését elektronikus üzenetben.

Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép hatályba, amikor a Szolgáltató a szállítás tényleges napját a Vásárló számára visszaigazolta, és Vásárló a teljesítés bekövetkeztének várható idejét nyugtázta (nem törli megrendelését).

A szerződés létrejöttét követően, a rendelés bolti átvétele során, a szerződésben meghatározott vételárhoz képest további, vételárat csökkentő kedvezmény (kedvezményes részletfizetési konstrukció, egyedi bolti akciók, kupon kedvezmények stb) nem vehető igénybe.

2.) Szállítási és fizetési feltételek:

2.1.) Termékszállítás

A termék kiszállítása történhet házhozszállítással vagy Pick-pack pontra. Pick-pack pontra történő szállítás csak legfeljebb 20 kg-ot és 50x50x50 cm-t nem meghaladó, és bruttó 150.000 Ft azaz százötvenezer Ft értékig csomagok esetében vehető igénybe.

A szerződés hatálybalépésétől számított 2-9 munkanapon belül vállaljuk a termék kiszállítását*. (*A szállítási határidő a magyarországi márkaforgalmazók készletétől és saját raktárkészlettől függően változhat.)

A Vásárló által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből vagy hibás/ késedelmes kiszállításból eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A pontos szállítási díjakról a weboldalon a Szállítás menüpontban tájékozódhat. Házhozszállítási díja magába foglalja a megrendelt termék raktártól a rendeltetési helyig, illetve Pick-Pack pontra való szállítását.

A termék házhozszállítónak történő átadásáról e-mail-ben küldünk tájékoztatást.

Amennyiben a Vásárló a web oldalon közölt várható szállítási időpontnál későbbi időpontban igényli a megrendelt termék(ek) kiszállítását, úgy az erre vonatkozó igényéről  a megrendelés visszaigazolása után az ügyfélszolgálat elérhetőségein írásban (e-mailen) van lehetősége nyilatkozni. Ez a későbbi időpont nem haladhatja meg a megrendelés visszaigazolásában megjelölt várható teljesítési időpontjától számított 14 napot. A Vöröskő Kft. ezen túlmenően nem vállalja a megrendelt termékek tárolását. Ebben az esetben a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

A termék(ek) futárnak történő átadását követően a házhozszállítás pontos időpontjának egyeztetését futárszolgálatunk közvetlenül a Vásárlóval végezi. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban megkísérli a kiszállítást.

Házhozszállítás során a terméket az átvételkor a Vásárló a futárral együtt kibontja a csomagolásból. Kérjük, hogy alaposan nézze át, hogy nincs-e bármilyen sérülés a kiszállított készüléken vagy a termék dokumentációja esetleg hiányos, kérjük kifogását írásban mindenképp jelezze a szállítólevélen.

A Pick-Pack pontra való szállítás esetén a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tud a Szolgáltató elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye az átvételt követően 3 napon belül jelzésre kerül az ügyfélszolgálat részére.

Ezután a Szállító átadja a Vásárlónak a számla eredeti példányát, és megkéri, hogy a számla szállítónál maradó példányát aláírva igazolja a termék sérülésmentes átvételét.

Ha a Vásárló webáruházunkban új elektromos, elektronikus berendezést vásárol, és azt házhoz szállítjuk részére, a Vásárlónak lehetősége van a vásárolt berendezéssel azonos mennyiségű és azonos használati célú elektromos, elektronikus berendezés háztartásban képződő hulladékát a futárnak átadni és elszállíttatni. Az átvétel a nem természetes személy Vásárlótól ingyenesen, a természetes személy Vásárlótól vásárlási utalvány ellenében történik. A Vásárló a hulladék átadásának igényét legkésőbb a rendelése weboldalunkon való leadásakor jelezheti.

2.2) Személyes átvétel:

A Vásárlónak lehetősége van a terméket  a megrendelése során általa megjelölt Euronics üzletben személyesen átvenni.

Vásárlóinkat e-mailben tájékoztatjuk arról az időpontról, amikortól lehetőség van a terméket átvenni Euronics Műszaki Szaküzletünkben, amennyiben a termék nem azonnal elérhető.

Felhívjuk vásárlóink szíves figyelmét, hogy az azonnali átvétel lehetősége módosulhat az üzleteink - megrendelés leadásával megegyező napi – értékesítéseinek, továbbá a webshop – a megrendelés napját követő munkanapi – frissítésének függvényében.

A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 10 munkanapig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a Vásárló nem jelzi írásban az ügyfélszolgálat felé a későbbi átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

2.3.) Csomagolás:

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.

2.4.) Vételár megfizetése:

Ön az alábbi fizetési formák közül választhat:

  • Banki átutalással előre. (Ebben az esetben csak az utalás értékének bankszámlánkon történő jóváírását követően szállítjuk ki a rendelt terméket.)
  • Házhozszállítás esetén készpénzben.
  • Személyes átvételkor üzletünkben:
    • készpénzben,
    • bankkártyával,
    • a következő fizetési eszközökkel:
      • Erzsébet Utalvány Plusz kártya
      • Edenred Ajándék kártya
      • OTP „Cafeteria” kártya
    • az alábbi utalványokkal:
      • EDENRED Utalványok
        • TOP PRÉMIUM „Ajándékutalvány” (kultúra, bútor-elektronika, univerzális, multi)
        • Ticket Service „beiskolázási utalvány” (számítástechnikai eszközök)
      •  SODEXO PASS
        • „könyv & szabadidő” (CD, kazetta, DVD, stb)
        • „beiskolázási támogatás” (számítástechnikai eszközök)
        • „bonusz utalvány” (szórakoztató elektronika, háztartási gép, stb)
      •  POSTA PALETTA
        • „ajándék utalvány” (szórakoztató elektronika, háztartási gép, stb)
        • „iskola utalvány” (számítástechnikai eszközök)
      •  ERZSÉBET UTALVÁNY
        • Ajándék Erzsébet-utalvány
        • Iskolai Erzsébet-utalvány
        • Gyermekvédelmi Erzsébet-utalvány

Üzletünkben történő személyes átvételkor lehetőség van a fenti fizetési módokkal/eszközökkel történő kombinált fizetésre is

3.) Vásárlói tájékoztatás a vásárlástól való elállás, felmondás jogáról, KÉRJÜK FIGYELMESEN OLVASSA EL!

Amennyiben Ön a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (fogyasztó), 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltató és Ön között jelen ÁSZF szerint létrejött szerződéstől.

Nem illeti meg a Vásárlót elállási jog:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így például:

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (így például: elektromos fogkefe, haj-és szakállvágó, epilátor, tartós szőrtelenítő készülék stb.);

Nem várható el az ilyen termékek visszavétele a kereskedőtől, ha a fogyasztó a terméket kötvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

Amennyiben a fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja.

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.; több termék szolgáltatása esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Vöröskő Kft.,

8200 Veszprém, Pápai út. 36.,

E-mail:    ugyfelszolgalat@euronics.hu

Ebből a célból felhasználhatja jelen ÁSZF 3. számú mellékletét képező elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Személyes ügyintézés esetén, bármelyik üzletünkbe vissza tudja vinni a készüléket. Üzleteink elérhetőségét az 1. melléklet tartalmazza. Amennyiben a terméket szállító cég igénybevételével (postai úton vagy futárral) küldi el, akkor kérjük, cégünk központi raktárának címére küldje, mely a következő: Budapest 1239 Európa utca 6. F2 Épület 34 Rámpa.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ha Ön eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által megfizetett valamennyi szolgáltatás vételárát. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A termék visszaérkezésekor állapotát haladéktalanul megvizsgáljuk annak érdekében, hogy használata nem haladta-e meg a szükséges mértéket. Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy meghaladta, és ezáltal a termék értéke csökkent, úgy a csökkenés mértékéig igényünket érvényesíteni fogjuk Ön felé.

4.) Jótállás, szavatosság

a) A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vöröskő Kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vásárló bemutatja.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

A Szolgáltató értékesít olyan termékeket, melyek esetében az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles. A jogszabály a jelen ÁSZF 2. mellékletében szereplő termékeket jelöli meg olyan új, tartós fogyasztási cikk-ként, melyekre 1 év jótállási idő vonatkozik.

A jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további jótállási kötelezettséget vállalhat, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő feltételeket is tartalmaznak. Ezért a vásárlást, valamint a nem jogszabályon alapuló jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket alaposan szíveskedjen áttanulmányozni.

Az alábbiakban a jogszabályi előíráson alapuló jótállásból fakadó jogait foglaltuk össze:

A jogszabályon alapuló jótállás keretében milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet alapján köteles jótállásra.

Jótállási igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vásárló bemutatja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

Ön a jótállás alapján kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A jótállás alapján az igényeit a szerződés teljesítésétől számított egy éves jogvesztő határidőn belül érvényesítheti.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

4. Webáruházunkban új termékeket értékesítünk. Ez alól egyetlen kivétel a „renew” termékként értékesített készülékek. Ezek teljes értékű, újracsomagolt termékek, melyek újra kereskedelmi forgalomba helyezésre kerültek. Az újracsomagolás oka lehet például, ha a termék doboza szállítás közben megsérült vagy a termék rövid ideig (legfeljebb 14 nap) kiállított darab volt. Minden ilyen felújított termék teljes körű átvizsgáláson, tesztelésen és alapos tisztítási folyamaton megy keresztül, mielőtt újra ellenőrzésre és csomagolásra kerülne. A „renew” termékek jogilag használt terméknek minősülnek, egy éves kellékszavatosság vonatkozik rájuk. A Szolgáltató a „renew” termékre egy év jótállást vállal. A jótállási feltételek megegyeznek a hatályos magyar jogszabályokban előírt jótállási feltételekkel.

b.) A Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozó szabályok

  • a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet
  • a 2014.05.15. napja előtt vásárolt termékekre vonatkozóan a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
  • a 2014.05.15. napja után vásárolt termékekre vonatkozóan a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

4.2.) A Szolgáltató az általa értékesített értékcsökkent termékekre

Amennyiben a vásárló előzetesen és igazolható módon tudomásul vett – aláírt nyilatkozatban rögzített - minőségi hiba, ismeretében a terméket csökkentett áron vásárolta meg, a csökkent értéket eredményező, illetve az ismert minőségi hiba miatt az eladó termékszavatossági és jótállási felelősséggel nem tartozik.

Vásárló tudomásul veszi, hogy eladó nem teljesíthet hibásan azon hibák tekintetében, melyeket a szerződéskötés időpontjában ismerte.

4.3.)  Kifogások rendezésének módja:

A termékkel kapcsolatos minőségi reklamációval kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz elérhetőségeink bármelyikén, illetve a személyes átvétel helyén is lejelentheti problémáját.

  • A vásárlással kapcsolatban reklamációjával ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat.

Telefon: +36/1/411-8434

E-mail: ugyfelszolgalat@euronics.hu

Személyesen: Euronics üzleteinkben (ÁSZF 1. számú melléklet)

Nyitva tartás:

Az Euronics üzletek nyitva tartásáról kérjük tájékozódjon weboldalunkon az Üzletek menüpontban.

  •  Amennyiben az esetlegeses fennálló jogvita, panasz nem vagy nem a Vásárló igényének megfelelően rendeződött, úgy további panaszával a Vásárló fordulhat:

- Veszprém Város Jegyzőjéhez (8200 Veszprém, Óváros tér 9.)

- a lakóhelye szerint illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Hatóságához. (A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei: www.nfh.hu)

- Vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez A békéltető testületek elérhetőségeit honlapunkon érheti el (ÁSZF 4. számú melléklet)

- A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti jogérvényesítésére a Polgári Törvénykönyv és a Polgári perrendtartás szabályai szerint.

Vonatkozó jogszabályok:

  • 2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet
  • fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
  • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. Korm.rendelet
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Korm.rendelet

4.4.) Jogvita rendezése az online vitarendezési platformon

Amennyiben a vásárló szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a társaságunkkal szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr.

5.)   Jogi Nyilatkozat:

5.1.) A személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás:

Tájékoztatjuk, hogy a megrendelése elküldése során az ÁSZF elfogadásával, valamint a hírlevélre történő feliratkozással Ön egyben hozzájárul személyes adatai kezeléshez. Az adatkezeléssel kapcsolatban további információt a www.euronics.hu weboldalon, az Adatkezelési Tájékoztató  menüpontban kaphat.

A weboldalon történő regisztrációját, és annak során a személyes adatai átadását egyben hozzájárulásnak tekintjük személyes adatai kezeléshez, az adatkezeléssel kapcsolatban további információt a www.euronics.hu weboldalon, az Adatkezelési Tájékoztató  menüpontban kaphat.

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.

5.3.) Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapon megjelent egyes képek esetenként csupán illusztrációk, - ezt az adott kép mellett „A kép illusztráció” szöveggel jelezzük. Kérjük, hogy a termék megrendelésekor legyen figyelemmel arra, ha a készülék valós képe nem a weboldalon megjelent kép, mert ebben az esetben az átvételt követően erre vonatkozó panaszt nem áll módunkban elfogadni.

5.4.) Kérjük vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő, a termékre vonatkozó műszaki adatok, a termékleírás, specifikációk, így a tartozékok megjelölése csupán tájékoztató jellegű információ, mely adatokat a beszállítóink bocsátanak rendelkezésünkre. Így ezen információk megfelelőségéért, teljességéért felelősséget nem vállalunk!

A Szolgáltató kizárólag a megrendelést visszaigazoló e-mailben visszaigazolt árért és árumennyiségért vállal felelősséget, a fentiek szerinti esetleges hibás kiírások esetén a Szolgáltató nem köteles a hibás kiírásnak megfelelően teljesíteni a megrendelést.

5.5.) A weboldal tartalmaz olyan linkeket, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek át. Ezek további szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért Szolgáltató nem vállal felelősséget, a Vásárló ezen oldalakat saját felelősségére használja.

5.6.) AzÁSZF megváltoztatására Szolgáltató egyoldalúan jogosult, a megváltoztatott ÁSZF a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.

 

A Vöröskő Kft. webáruháza ún. "cookie" fájlokat (süti) használ, alkalmazásával személyazonosítás nem történik. A "cookie" fájlok az Ön gépén kerülnek tárolásra, ezek internetes szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. A böngészés folytatásával Ön elfogadja a sütik használatát. További információért kérjük, olvassa el adatvédelmi tájékoztatónkat.